یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۰:۱۶

نگاه استراتژیک دولت به چابهار

باشگاه خبری فراساحل: معاون آموزشی مرکز پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: تمام تلاش وزارت امور خارجه این است، تا دیپلماسی و سیاست خارجی را در خدمت مسائل اقتصادی و توسعه‌ای کشور قرار دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا بهادر امینیان ادامه داد: هدف از سفر ما به بندر چابهار آشنایی با ابعاد اقتصادی منطقه، در جهت پیشبرد مسایل اقتصادی خصوصآ بحث اقتصاد مقاومتی است، بر این اساس بازدیدی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و منطقه آزاد چابهار و همچنین نشستی با مسولین منطقه داشتیم، تا از این طریق بتوانیم پیوند نزدیکتری بین سیاست خارجی و اقتصاد کشور برقرار کنیم.


وی که به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد، اظهار داشت: تمام تلاش وزارت امور خارجه بر این است، تا دیپلماسی و سیاست خارجی را در خدمت مسائل اقتصادی و توسعه‌ای کشور قرار دهد. وی افزود: مسئولین کشور و دولت باید به چابهار با نگاه استراتژیکی بنگرند و کشور ما باید یک استراتژیک مشخص را در جهت‌گیری‌های منطقه‌ای مشخص کند زیرا این نگاه استراتژیک در منطقه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری را به همراه دارد.


امینیان گفت: تاکنون بخش خصوصی توانسته احیاگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌شماری در این منطقه باشد و بندر چابهار را از یک رکود اقتصادی نجات دهد. وی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است تا با اجرای برخی معافیت‌های مالیاتی زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری را در منطقه فراهم کند و در حال حاضر زمینه‌های یک جهش اقتصادی و توسعه فرامنطقه‌ای در چابهار فراهم شده است.


وی تصریح کرد: بندر چابهار ما را به بیشتر کشورها وصل می‌کند و مزیت اول آن ترانزیت و کسب کار و تجارت برای کسب موقعیت ایران در تعامل از طریق ارتباط تجاری با کشورها با عبور از دریای آزاد برای دسترسی به کشورهای نیازمند بخصوص کشورهای پاکستان، هندوستان و آفریقاست. امینیان افزود: خوشبختانه توافق و اجماع جهانی در خصوص اهمیت چابهار امری غیرقابل کتمان است و تقریبا همه کشورهای بزرگ اقتصادی خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در چابهار هستند که امضای قرارداد با هندی‌ها و شرکت‌های بزرگ ترانزیتی را می‌توان از جمله این موارد برشمرد.



  کد خبر : 1734
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :